söndag 6 juni 2010

Ni äter ju i köket?

I går var det härligt väder. Vi gick mycket ut och in genom ytterdörren, och än var kisse ute och än var hon inne. När jag höll på att fixa maten till kvällen och hade tänt grillen så såg jag i ögonvrån hur kisse sprang in.
I nästa ögonblick så for det runt en massa dun i köket. Hm. Misstänkt. Jag kikade efter under köksbordet, och mycket riktigt, där satt kisse med en fågel i munnen. Av blicken att döma var hon av den åsikten att även hon kunde få äta i köket. Det gör ju vi andra.
För att slippa fjädrar och fågeldelar i hela huset så lyckades jag mota ut katten med hjälp av en sopborste och en skyffel. Under protest gick hon ut genom dörren och satte sig i sitt mathörn.
Därifrån kunde jag höra hur det knastrade medan jag skötte vår mat på grillen. Lagom när jag var klar kom kisse, slickande sig om munnen, och promenerade ut i solen. Då var hon klar med sin kvällsmat, som hon fick äta utomhus.

Inga kommentarer: