söndag 19 december 2010

Julstök och julgodis

Jag tycker julförberedelserna skall hållas på en lagom nivå. Man behöver inte lägga ner all sin vakna tid på att städa och feja. Det blir jul ändå. Viktigare är att man mår bra och att man försöker hitta på lite roliga saker med barnen tycker jag. Jag tror på att skapa roliga minnen.

Hur som helst så julstökar jag lite lagom och då brukar katterna hjälpa till. Eller hjälpa till och hjälpa till...
Den ena är helt utslagen,
och den andra kryper in i skåp och lådor så fort hon får chansen. Det vill till att inte glömma henne någonstans.
I går julpysslade vi. Vi gjorde marsipanfiguerer och försökte konstruera ett eget pepparkakshus.
Figurerna blev riktigt fina när vi väl kom på hur vi skulle göra.
Alla barnen och mormor hjälpte till.
Pepparkakshuset blev lite skevt, och saknar ännu fullständig garnering, men designen är det väl kanske inte något fel på. Det är äldsta dottern som varit arkitekt. I dag återstår inköp av mer florsocker och lite godis att klistra fast.

2 kommentarer:

Mien sa...

Ser jättemysigt ut med alla barn och katter. Jag håller med dig. Jag är inte så förtjust i julmat och varför då göra en massa som inte går åt? Nej, det är roligare att pyssla. Pepparkakshus, det är roligt det! Erat blev ju jättefint!

Mien sa...

GOD JUL önskar alla vid Hägsarve!