fredag 12 september 2008

Språkvård

I mitt anfall av språkarbete landade jag i min nätresearch på språktidningen. Massor av matnyttigt - och även sånt som är fullständigt onyttigt, men lite kul. Här kommer några ord för... ja, det kan du ju gissa...;)

Det lyser men ingen är hemma
Har inta alla bananer hemma
Borta på vinden
Han är inte dum, han har bara otur när han tänker
Alla pingviner är inte på isflaket
Hjulet snurrar men hamstern är död
Hjärnan i kroniskt viloläge
Kabinbanan går inte hela vägen upp
Kedjan har hoppat
Smörknivslobotomerad
Har inte alla getterna hemma
Saknas en knapp i fjärrkontrollen
Inte alla paddlarna i vattnet
Delar hjärncell med resten av familjen
Lampan lyser men ingen är hemma
Har hatten för långt ner
Inte alla hönsen är hemma
Inte alla hästar i stallet
Inte alla tomtar på loftet
Inte alla papper i kopieringsapparaten
Många pommes kvar till en happy meal
Inte alla indianer i kanoten

Tidningen innehåller mycket mera än bara sånt här. Varför inte titta in där lite då och då. Själv är jag numera prenumerant!

1 kommentar:

Anonym sa...

Roligt, där måste jag gå in och kolla! Han har bara otur när han tänker... Hi, hi.