onsdag 26 augusti 2009

Slumpen hjälper till ibland

Ibland hjälper slumpen till när det är körigt. I går kväll var yngsta dottern "mommo-sugen". Så hon fick ringa till henne och fråga om hon kunde komma hit och bada henne. Det gick bra och mommo kom med både limpa, gurkor och vindruvor med som presenter.

Medan mommo badade de två yngsta så kammade jag äldsta dottern. Det hade kliat i hennes hår så vi lus-kammade härom dagen. Nu ville jag kolla igen. Efter några tag rasslade det ner något nästan genomskinligt som sprattlade. Och sen något till. Blää.... Små kryp!

Sen startade kvällskarusellen (och då var jag glad att ha mormor på plats!). Dottern kammades. Sonen kammades (en lus hittades), yngsta dottern kammades (lusfri). Jag ringde runt för att få tag i schampo (Tack Karin för hjälpen!). Mormor och äldsta dottern nattade lillpluttan medan jag for till Alva för att hämta schampo. Sonen schamponerades, hans säng bäddades ren och mormor nattade. Äldsta dottern schamponerades och luskammades till 22.45. Med långt hår ner på halva ryggen, tjockt och fint och håröm så tar det LÅÅÅÅNG tid. Stackars barn. Men då tror jag det var rent även i hennes hår.

Återstår luskamning varje dag i 14 dagar. Och lusschampo nästa tisdag igen. Vilken födelsedagspresent... som äldsta dottern kommenterade.

Och till sist; TACK mormor för att du finns och hjälpte till!!

Inga kommentarer: