lördag 14 augusti 2010

Kort sammanfattning av sommaren

Sommaren pågår ännu i allra högsta drag, även om almanackan visar mitten av augusti så har vi högsommarvärme, i alla fall idag.

Bloggandet har fått stå tillbaka i sommar till förmån för umgänge med släkt och vänner. Dagarna och kvällarna har varit fullbokade med trevliga möten och god mat.
I juli hade mamma sin sista slåtter i Solsänget, tyvärr valde vädergudarna att ställa till med det största åskovädret på flera år just denna dag.
Regnet öste ner i perioder och det åskade i stort sett hela dagen. Trots vädret så bärgades höet till viss del den lördagen,och till största delen på måndagen när det var bättre väder.
Vi hade också besök av kusins bror med familj. Med barn i samma åldrar hade vi ett mycket trevligt dygn tillsammans där vi bland annat lyckades hitta "baggarna pa haidi".

De gick ännu i sommarhagen då. Jag hoppas de får fortsätta gå fritt, och att kravet på ligghall för dem dras tillbaka.
I slutet av juli hämtade vi vår nya familjemedlem, Daisy.
Vipsan, vår gamla katt var måttligt imponerad i början, men har nu vant sig och de har till och med börjatbusa. På Vipsans villkor.

1 kommentar:

Mien sa...

Jag önskar verkligen att viktiga politiska frågor och samhällsdebatt kunde få mig att gå igång lika mycket som jag gör på katter. Men tyvärr....Daisy är ju bedårande! Vilken sötnos!

Lycka till med valupptakten! Ikväll var min Hemmansägare i centervagnen i Grötlingbo och imorgon är det Fide. Hörde att ni träffats i valvagnen i Fardhem.
Pussa kissen från mig!