onsdag 25 februari 2009

Rattfyllot kör igen...!

På skärtorsdagen förra året, mitt bland påskärringarna, körde det lokala rattfyllot omkring. Polisen kom och killen försökte först köra på en polis och sedan vidtog en jakt som slutade 300 m från vårat hus.

I början av juni dömdes han till 1½ års fängelse för bland annat rattfylleri och olovlig körning. Vi hurrade och firade att vägarna skulle vara säkra ett tag framöver.

Glädjen blev inte långvarig. I söndags när jag åkte från fotbollen i Garda hajade jag till. Var det inte rattfyllot jag mötte? Jo, på vägen mellan Hemse och Stånga körde han, i sin pappas bil. Sedan dess har flera sett honom köra omkring. Och oron börjar sprida sig. Vågar man låta barnen cykla på vägen? Vågar man låta dem gå till mormor?

Nu skall polisens telefonnummer in i mobilen på en plats jag lätt hittar, och så fort jag ser Jerry i trafiken skall jag ringa polisen.

HUR kan han komma ut så tidigt?? Jag blir så förbannad!!

Inga kommentarer: