tisdag 16 juni 2009

Semester

Nu har jag äntligen semester. Men det var intensiva veckor på jobbet nu på slutet. Här kommer en kort sammanfattning av vad jag pysslat med senaste veckan...Måndag den 8:e var jag med barnen på Kneippbyn. Alla i skolår 1-3 som deltagit i krullis cup i fotboll, påskcupen i innebandy och i lillkorpen i orientering har gratis inträdet. Övriga betalar en 50-lapp. Hur mycket barn och föräldrar som helst. I hällregn. Det här var orsaken till veckans förkylning. På tisdagen var jag på lärplattformsutbildning. Min personliga åsikt är att denna lärplattform har mer att önska, och frågan är om det är värt pengarna. Lite väl basic för min smak. På onsdagen var jag på jobbet hela dagen. Full fart!

På torsdag förmiddag var jag med och spelade fotboll mot eleverna. Vi förlorade med 3-0, men det måste ändå betraktas som en vinst eftersom vi inte hade avbytare och kämpade som djur. Jösses vad länge 2x12 minuter kan vara...
På torsdag eftermiddag var jag med Tekniska nämnden i Visby. Denna gång fick vi presentation av olika verksamheter, bland annat hamnverksamheten. Vi fick åka runt i hamnbassängerna i Visby hamn och titta på kajer, lyftkranar, fendrar och tankstationer. Här är det Gotlandsbåten som lagt till. Det är precisionskörning som gäller, annars far metallbubblan in i kajen. Den är solitt stål, kajen är som smör i jämförelse.Efter båtturen tog vi en promenad längs kajkanten bort till Almedalen där det lär vara full verksamhet snart i och med Almedalsveckan. Både här och längs kajkanten så har gata-mark avdelningen gjort ett jättejobb med uppfräschning. Något som inte alltid behöver kosta stora pengar, men är nog så trivsamt. På fredagen var det äntligen dags för avslutning. 9:orna var granna och traktorerna pyntade. Vädret hade mer att önska, men det hällregnade i alla fall inte.

Så denna vecka, då vi utvärderar, summerar, sorterar, flyttar, kasserar, administrerar.... tills idag. Tills i eftermiddag. Då jag äntligen gått på semester!

Inga kommentarer: