lördag 27 mars 2010

Hemma från stämma

Nu är jag hemma från Centerns och Centerkvinnornas distriktsstämma som gått av stapeln på Suderbys idag. Lilla loppan fick följa med, det blev enklast så, och hon skötte det galant! Jag kanske inte hörde allt vad Eskil Erlandsson pratade om i sitt tal (jag läste en pixiebok då), men stämningen var god och frågorna bra och relevanta. Jag tog ett jättefint foto också, men det var på långt håll med min mobilkamera så det blev måttligt bra när jag tittade på det här på datorn.

På stämman fastställdes också Centerns lista till kommunfullmäktigevalet i höst. En spännande lista med 48 namn. Hälften är män. Hälften är nya eller nygamla. Det bådar för en intressant nytändning i fullmäktigegruppen.

Jag fick förtroendet att stå på plats nummer 8. Den plats jag kom på i medlemsomröstningen. Det är ett förtroende som jag hoppas förvalta väl. Det känns lite kul och inspirerande att smyga igång med politiken igen efter att ha legat lågt en mandatperiod.

Så nu vet ni vem ni skall kryssa!

Inga kommentarer: