torsdag 26 juni 2008

Utgångna varor på ICA

Nu är jag trött på att varorna på ICA supermarket i Hemse OFTA har gammalt datum - eller är utgångna! I går skulle jag ha bröd. Jag kollade datum på Eskelunds 110:an, ett jättegott bröd. Bakdatum var 19 (!) juni!! Inte så att jag kräver dagsfärskt bröd, eller ens gårdagens. Men när det är en vecka gammalt är det lite väl tycker jag.... OM Konsum på Hemse har bröd eller andra varor som NÄRMAR sig utgångsdatum så sätter de ner dem till 50% så att man ser att det är varor på väg ut. Det har jag aldrig sett på ICA...

I början av juni skulle jag ha välling och kom med storpacket till kassan. Då upptäckte jag att det gick ut i februari... Barnmaten får man ständigt kolla, både burkar och gröt. Just vid årsskiftet var det ett 5-tal paket som var utgånget datum på som jag nästan kom hem med. Brödet är också något man alltid måste kolla.

Förra året skulle jag ha plättar, men alla 10-talet förpackningar hade gått ut. Då tog jag med dem till kassan och lämnade dem där, men på något vis tycker jag inte att det är mitt jobb att se till att de inte har utgångna varor i hyllorna.

Så nu skall jag starta civil olydnad. Jag kommer att vägra köra tillbaka min kundvagn! Jag kommer att lämna min kundvagn på parkeringen tills jag märker att de har bättre koll på sina varor. Jag är trött på att vara gnällkärring i butiken, och kommer nu att manifestera min protest på detta sätt i stället.

Inga kommentarer: