lördag 1 augusti 2009

Nisseviken

Nu är det vår tur. Efter en sommar med mer eller mindre sol, så är det sista veckan innan vardagen hinner ikapp oss. Då har vi tillgång till stugan i Nisseviken. Jag har haft en viss bävan inför väderprognoserna, men idag var det fint, så då stack vi. Idag har vi badat och byggt sandslott. Det är inte alltid man är sams om vem som skall ha vilken spade, men på det stora hela har det gått bra. Jag har till och med fått egen tid att ligga och sola på en filt på tomten.

Ikväll var vi och åt hela familjen på resturangen. Den har nog Sveriges vackraste utsikt. Tyvärr var de stressade ikväll och servicen och bemötandet var nog det sämsta jag varit med om hittills. Trist när man väljer att spendara 600 kr på mat för famliljen hos dem. Det blir inte fler gånger i sommar. Tyvärr.
Mannen for hem för att kolla kalvarna, men barnen och jag är kvar och kommer att vara här från och till hela veckan. Vi hoppas på bra väder så vi kan bada och umgås. Så nu sitter jag här på verandan med mitt mobila bredband. Barnen sover och jag njuter av vinden som susar i tallarna. Det är lite svalt, men helt okej. På avstånd hör jag hundar som skäller och människor som skrattar. Det är en av de sista sommarkvällshelgerna. Jag njuter av stillheten och tystnaden.

Man skall ta vara på den tid man har, och inte skjuta upp något till i morgon. Man vet aldrig hur snabbt timglaset kan rinna ut, det blev vi varse denna vecka.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas ni får en fin vecka! Tyvärr verkar orken ha tagit slut på restaurangen du nämner. Den var slut redan i början på säsongen på Mors dag. Trist.
Mien

Anna Andersson sa...

Visst är det tråkigt att servicen och orken är slut. Må en ny köpare med god energi finnas!