onsdag 2 juli 2008

Blogg från verandan

Nu är vi i Nisseviken. Barnen har somnat sött efter en eftermiddag med fotboll, boccia och vändtia. De obligatoriska pannkakorna är uppätna på resturangen och vi har legat på bryggan och fiskat. Därefter blev det kvällsdopp i ljummet vatten. Kan det bli mycket bättre än så här!?

Bilderna kommer en annan dag eftersom jag glömde bluetoothadaptern hemma...

Sitter nu på verandan och lyssnar på avlägsna skratt från de barn som ännu badar. På fåglarna som fortfarande sjunger, och på en liten motorbåt som sakta kör ut mot havet. Det är helt stilla, och alldeles fantastiskt.

Vad som också är fantastiskt är att mitt mobila bredband fungerar! Det lyser till och med en blå lampa. Den skall betyda hspa-uppkoppling, vad nu det är för något... Mitt emellan gprs och 3g om jag får tro instruktionsboken.

Men nu skall jag koppla av och bara njuta av ensamhet och fågelsång.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nisseviken, barn, brygga och bad, finns det nåt bättre?
Vad är en bluetoothadapter? Är det nåt man har till mobilen?
Mien

Anna Andersson sa...

Det är en liten pryl jag pluggar in i datans usb-kontakt. Sen är det bara att skicka över bilder från mobilen. Himlans smart!