lördag 12 juli 2008

Pärk

Nu är det pärk för hela slanten. Stångaspelen är i full gång och i går var jag 11 timmar i Stånga för att spela bakpärk, varav ungefär 7 timmar på pärkplanen under match. Första match 08.00 och sista slutade 19.30. Gissa vem som var trött i går kväll?
När jag kom hem anslöt jag till mannens pärklags fest. Jag kom sist och gick först.


I morse var jag uppe 5.30 för att redan 7.20 vara i Stånga igen, nu för att spela frampärk. För övrigt kan jag nämna att den som kom på reglerna för frampärk förmodligen var både full och galen.

Är det här helt normalt? Förmodligen inte. Men kul är det. I morgon skall jag vara i Stånga 08.00 igen...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejar på dig! Jag är också i Stånga, men som pärkmamma. Kanske ska man lämna barnsidan och gå över och titta lite på er när ni spelar?
Mien