tisdag 1 juli 2008

Varning för tandtroll!

I går kväll var både jag och mannen borta. Jag hade spel och drinkkväll med damerna och mannen spelade pärk. För min del blev det många glada skratt kring roliga sällskapsspel och precis lagom många drinkar.

Idag mötte jag barnvaktens mamma som förklarade att hennes dotter var lite ledsen för att hon skrämt sonen. Jaha, svarade jag, det är inget jag vet...

Jo, de hade borstat tänderna och då hade barnvakten pratat om hur viktigt det är att borsta noga överallt, annars kan ju tandtrollen gnaga på tänderna. Så långt var allt väl, men när det var dags att sova så var sonen otröstligt. Tårarna rullade och han grät hysteriskt - av rädsla för tandtrollen...

Så det var bara för barnvakten att lägga sig bredvid sonen och stryka honom lite över ryggen tills han lugnat sig, och somnade.

Vem har sagt att det är lätt att vara 5 år?

Inga kommentarer: