söndag 5 oktober 2008

Bloggpaus

Efter en veckas bloggpaus skall jag försöka summera veckans aktiviteter..

* Ridlektion för äldsta dottern i måndags. Nu hoppar de i galopp! De är duktiga!

* Tandläkarbesök för både mig och äldsta dottern. Hon biter lite snett när hon biter ihop, så vi var vid tandregleringen. En otroligt positiv och trevlig tandläkare mötte oss, och all dotterns rädsla försvann! Nu blir det tandställning nästa höst, för att få ordning på bettet.

* Torgdagen i onsdags. Det finns bara en torgdag på Gotland, och det är i Hemse. Skräpväder hela förmiddagen med ösregn, men lagom till det att eleverna fick ledigt så bröt solen fram.

* I Visby i fredags och expresshandlade. Nya kläder till alla barnen och något arbetsplagg till mig blev det. Sen var vi på ICA maxi och handlade. Jag tror vi sparade 500 kr på att handla där istället för på ICA i Hemse (som för övrigt ofta har utgångna varor...). Nu skall jag bara handla på ICA maxi i Visby eller på Konsum i Hemse.

* Jobb hela veckan där alldeles för mycket tid har lagts på datorer som inte fungerar som de skall och ett ITC (it-centrum) som jag undrar hur det är upplagt egentligen... återkommer i annat inlägg...

* Städdag och "softdag" i går. Äldsta dottern hade pyamas hela dagen. Skönt! Vi avslutade med att spela Super Mario Galaxy på wii. Hur kul som helst och hur svårt som helst!

I dag stormar det, så vi får se om vi vågar oss ut. Gör vi det så står en utflykt till mormors sommarstuga på listan. Hon skall bygga till med en gäststuga och vill ha hjälp med lokalisering.

Inga kommentarer: