tisdag 28 oktober 2008

Nytt stall

Mitt i allt elände om besparingar så händer det i alla fall positiva saker. Idag har jag varit i det nya stallet med äldsta dottern. Eller rättare sagt i det nygamla stallet, för hon red där sina första två år. Nu är hon tillbaka och enligt henne själv så kändes det bra. Jag som är en lekman när det gäller hästar kan bara hålla med.

Dessutom har sonen börjat rida. Vi får se hur länge det håller i sig, men på lördagarna går han numera på ridlekis 30 minuter åt gången. Han tyckte det var jätteroligt i lördags! Jag tror att barn mår bra att umgås med djur, det lugnar själen att vara i stallet.

Och personligen så lugnar jag min själ två gånger i veckan nu. Det enda negativa är att det inte finns något som är så kallt som ett ridhus på hösten/vintern, men det är smällar man får ta.

Inga kommentarer: