måndag 22 december 2008

Julefrid och julklappstips

Julefriden börjar infinna sig. Mycket av saneringen (städningen) i huset börjar bli klart. Och så har jag fått sova en hel natt i natt. TACK MAMMA! Min fantastiska mamma underhöll alla barn i går eftermiddag så jag fick bona lite golv och städa sånt som är svårt med en ettåring. Sen behöll hon yngsta dottern och sonen över natten, så jag fick sova en hel natt för första gången sedan 8:e december. Ljuvligt!

Klapparna är till stor del också inhandlade. Om du av någon anledning missade att skänka pengar till musikhjälpen i p3 så kan jag rekommendera att ge bort en säker förlossning i Paraguay, något som jag skall ge till min lillebror. Som för övrigt jobbar för Diakonia i Peru, och skall göra så i alla fall två år till .Eller så kan du ge bort en get... eller en bybarnmorska. Huvudsaken är att man delar med sig tycker jag.

Fridfull jul!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för fina julklappstips! Det är helt fantastiskt att en liten get kan försörja så många människor. Jag vill ha en egen, söt liten get. Men tyvärr säger maken nej. Han hatar att klippa getter, det är som att brottas med cykelstyren säger han. Fast bara en, liten söt get?

Anonym sa...

Ge bort en icke korrupt afrikansk politiker istället för en get.
Det är vad varje afrikan behöver.

Anna Andersson sa...

Det hade varit skönt om man kunnat ge bort en icke korrupt politiker. Det skulle nog även behövas i SydAmerika... men nu får jag ge där jag kan, och då är bistånd till tex. en förlossning något jag vet kommer till nytta.
God Jul!