tisdag 16 december 2008

Julshoppat och färdighoppat

Nu har mannen och jag julshoppat. På sedvanligt sätt har vi rymt tillsammans och fixat i stort sett samtliga presenter till jul. Jobbigt men kul. Kvarstår några som skall inhandlas lite mera lokalt.

Under shoppingen fick sonen vara hos mormor. Feber. Hög feber nu ikväll. Någonstans är jag tacksam att de klarat hösten, barnen. De har faktiskt inte alls varit sjuka förrän nu, och det är ju bra. Så förmodligen blir det vab nu de sista dagarna på höstterminen.

I vår tuffar jag igång på 100%. Läskigt, roligt och jättespännande skall det bli. Förmodligen är schemat i stort sett klart. Jag var och pratade med chefen i måndags och vi fick till det rätt bra tycker jag.

Färdighoppat är det idag också. För terminen alltså. Sista dagen i stallet och det blev mycket galopp... Ja, jag blir nervös när hästen snubblar när dottern galopperar och hon samtidigt tappar stigbygeln.
- Det var kul, säger hon efteråt.
- Jag tycker det var läskigt, sa jag.
- Jag såg det, säger hon - och ler....
Man skall ha bra nerver i stallet.

Inga kommentarer: