tisdag 8 september 2009

Vem talar om att man är för något?

Jag var på möte igår kväll. Det var ett tag sedan jag lyckats ta mig in till Visby för att vara med på Centermöten, men nu var det dags. Nu skulle vi prata om vad vi tycker är bra och dåligt, och vad vi vill jobba mer med inför valet som är om ett år.

Det är bra att få träffas, det är högt i tak, och alla får säga vad man tycker. Den enda nackdelen är att det blir rackarns så sent, så jag orkade inte vara kvar ända tills slutet - när frågorna jag tagit upp kom på bordet...

Innan jag for var det debatt om det eventuella bygget på hällarna. Och om det skall vara folkomröstning eller inte. Personligen tycker jag inte att det bör folkomröstas om en i sammanhanget så liten fråga, även om den verkar vara nog så viktig för de som hörs i debatten.

Frågan om vem som hörs i debatten lyftes också. Är det så att de flesta vill ha en folkomröstning, samt att det inte skall byggas på hällarna. Eller är det bara så att det är de som låter högst? Intressant fråga.

Jag tror på måttligt byggande på hällarna. Och jag tror på att äntligen få till stånd en arenahall där idrott kan utövas och uppvisas utan att man behöver skämmas inför gästande lag.

Jag kanske borde starta en namninsamling för ett bygge? Är det någon som skriver på då?

2 kommentarer:

Kungsholmscentern sa...

Kanske dags att starta Yimby Visby... För att få en mer nyanserad debatt och en motvikt till de som alltid säger nej....

www.yimby.se

gardebring sa...

Vi är från YIMBY:s sida naturligtvis alltid öppna för nya lokalavdelningar. Det kräver dock att några eldsjälar från orten ifråga är beredda att dra igång förstås :)