måndag 4 oktober 2010

Invald och pluggar som en iller

Tack alla som kryssade mig till kommunfullmäktige! Jag kom in och skall på mitt första sammanträde den 1 november. Det skall bli spännande att åter igen sitta i kommunfullmäktige, får se om det är något som förändrats sedan jag satt där senast. Det som ändrats sedan förra valet är att vi i Centern tappade 2 mandat, men eftersom vi fick 4 nya förra valet så ligger vi ändå förhållandevis bra till. Vi har 15 mandat, och på vissa håll på ön fick vi 45% av rösterna. Nu gäller det att förvalta dessa röster. Min plan är att använda både facebook och bloggen för att samla in synpunkter inför beslut osv. Så hör gärna av er och tyck till om saker! Jag lovar att göra så gott jag kan.

För övrigt så pluggar jag för fullt. Det är därför bloggen fått stå tillbaka. Sedan 30 augusti läser jag engelska på heltid via mitthögskolan i Härnösand och det är full fart kan jag lova. Första delkursen klarade jag av i söndagskväll, jag tror jag fick godkänt på allt. Och nu kör vi på med engelsk språkhistoria. Hela dagen idag har jag ägnat åt att grotta ner mig i kasus, ordföljd, fonem och morfologi. Det är inte helt enkelt kan jag säga.

Ovasett studierna så skall jag försöka bli lite mer aktiv här också. Vi hörs!

Inga kommentarer: