torsdag 14 oktober 2010

Vilken diskussion det blev

Efter mitt inlägg häromdagen om åldern på nämndemän blev det diskussion. Nu tänker jag inte ta på mig någon som helst ära av det, utan det är nog slumpen som spelat in.

Senare på tisdagen ringde Radio Gotland för att höra om jag kunde komma in till deras morgonprogram för att prata om det här med åldern på nämndemän. Prata gör jag gärna, men att åka till stan för att vara med i radio kl.7.30 kändesinte möjligt, så jag lovade vara med på telefonen.

Så onsdag morgon kl.7.40 lämnade jag mina synpunkter i ämnet. Du kan lyssna via länken här, ca. 7.20 min in i programmet. Jag sa ungefär samma som står i inlägget från i tisdags.
Idag kom så ett brev. Från domstolsverket.
Där de undrar om jag är klok nog. Jo, det tror jag nog att de tror att jag är.
Men det är också en uppmaning till nuvarande nämndemän att hjälpa till i processen med att föreslå yngre till posterna. Och det är ju bra. Det är hög tid för 40-talisterna att släppa in 70- och 80-talisterna.

Inga kommentarer: