söndag 21 september 2008

På väg till fotbollsplanen

Precis som så många andra föräldrar runt om i Sverige håller jag på att packa fikakorgen för att tillbringa åtminstone halva dagen vid en fotbollsplan. Det är sista sammandraget för säsongen, och äldsta dottern skall spela i utkanten av Visby. Kl.10 skall vi vara där och sen väntar två matcher á 30 minuter.

När vi ändå är i Visby så skall vi passa på och förnya garderoben lite. Yngsta dotterns höstmössa är för liten, några tunna vantar saknas också. En tjocktröja kanske....

På tal om tjocktröja så kan någon få tala om för mig var man hittar en tjocktröja åt en tjej i storlek 140. Den som kommer med ett bidrag som är varm och skön (inte ylle som kliar), och som inte slutar på halva magen får ett pris av mig. Jag är trött på att leta!

När det gäller utformningen av barnkläder skall jag be att få återkomma i ett senare inlägg!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för bra bloggtankar! Våra barn handlar en del kläder på Hemse. Jag tycker sportaffären har bra och rejäla grejer som går nedanför rumpan. Det är också skönt att slippa åka till stan.
Mien