tisdag 9 september 2008

Inne i ekorrhjulet

Dagarna tickar på och det är knappt jag hinner blogga. Eller hinner gör jag väl, men det är så mycket jag har synpunkter på så jag vet inte var jag skall börja.

* Pirate bay har sjunkit gravt i mina ögon. Hur lågt får man gå i yttrandefrihetens namn? Det skulle jag kunna blogga mycket om.

* Jämställdhet bland barn. Hur är det med kläder, attityder och förväntningar? Även det här tarvar en längre blogg...

* Inställda simskolor och simlekis när det finns ett fint badhus med bra barnbassänger. Detta tarvar ett längre inlägg! Vad prioriterar man egentligen?

* Kovändning från moderat skolpolitiker ang. indragningar i skolmaten. Hur osmart får man vara som politiker? Även detta bör generera ett inlägg.

Så har jag det vanliga vardagliga också. Som att jag luskammat efter små kräk idag, men inte hittat några (puh!). Och hur ser de egentligen ut? Inskolning på dagis har börjat och verkar gå bra än så länge! Ettårskollen är avklarad och yngsta dottern passerade med godkänt.

Så jag får be om att återkomma med mer synpunkter i fler inlägg... Om jag bara visste var jag skulle börja...

2 kommentarer:

Mille sa...

Små pipper (som de säger i Madicken) är inget kul. Dottern och jag har råkat ut för dom små rackarna en gång. Jag lovar, om du luskammar så hittar du dom om dom finns. Du behöver ingen beskrivning. Det som förvånade mig ang dottern var att hon hade så många - utan att vi märkt nåt. Jag hade bara två...

Anonym sa...

Jag är LIVRÄDD för löss! De är ett elände att bli av med. Och mina barn är dessutom allergiska mot lusmedlet. Man känner sig ofräsch när man har löss! Det hjälper liksom inte att byta tröja och borsta tänderna...Hoppas verkligen ni slipper de små djuren.
Mien