lördag 18 juli 2009

Vi flyttar

Vi håller på att flytta här hemma. Flytta runt i huset. Det blir lite av en dominoeffekt här hemma, eftersom vi inte har så mycket extra utrymme så måste man flytta lite på alla håll samtidigt. Jobbigt!

Så här håller går det till:

Äldsta dottern vill flytta till nytt rum. Helt okej tycker vi, eftersom yngsta dottern då kan få hennes gamla rum, och vardagsrummet därmed bli av med lite leksaker. Problemet är bara att äldsta dotterns blivande rum har varit mitt arbetsrum...

Så nu har jag flyttat alla mina bokhyllor ut i "bäst"farstun. Där finns alla böcker som inte har med jobbet att göra. Resterande böcker har flyttats upp på hallen till den bokhyllan. Dottern har börjat invadera den bokhylla som är kvar i hennes nya rum.

Nu måste gästsängen bort. Den skall så småningom till sonens rum. Dotterns säng flyttas till nya rummet. Sonen och yngsta dotterns säng flyttats från sonens rum till äldsta dotterns gamla rum. TV:n och wiispelet flyttas från hallen ner till sonens rum. Då kan jag flytta mitt skrivbord upp till hallen, så att äldsta dottern kan flytta sitt skrivbord och sin dator till sitt nya rum....

Förstå hur vi har det! Tur att det skall regna hela veckan.....

Inga kommentarer: