torsdag 7 april 2011

Byta partiledare?

Debattens vågor går höga om Centerpartiets partiledare just nu. Något skall ju media prata om nu när sossarna har fått sin Juholt.

Maud Olofsson har varit en alldeles utmärkt partiledare i 10 år och gjort ett hästjobb. Hon gör ett jättejobb nu också, och hon är en mycket engagerad talare. Det märkte jag inte minst när jag fick förmånen att lyssna på henne på vår distriktsstämma härom veckan. Men någon gång är det dags att lämna över rodret. Och lämpligt vore om det var i tid innan nästa val. I Aftonbladet idag spekuleras över hennes efterträdare.

Jag har en självklar favorit. Annie Johansson. En oerhört kompetent person som både lyssnar och svarar när man dryftar frågor med henne. Jag hade mailkontakt med henne angående lagstiftningen kring gromning, straxt innan den kom till och fick bra respons. Hon har en blogg också, som jag länkar till.

Om det blir partiledarbyte på en ordinarie eller en extra stämma spelar ingen roll. Det viktiga är att vi kör raka rör, att vi har många som säger att de vill vara med och föryngra partiet, och att processen börjar nu. Eller också har den redan börjat....

Inga kommentarer: