fredag 23 januari 2009

Dagarna de går och går

Det finns en "mamma-mu-sång" som heter: Dagarna de går och går efter varandra.... Så är mitt liv just nu. Full fart! Full fart på jobbet och full fart hemma. Planering inför nationella prov blandas med smutsig tvätt (sonen har spelat fotboll på världens geggigaste fotbollsplan, varit målvakt och kastat sig rakt i geggan...) och skjutsning till ridning och kalas. Någon brist på sysselsättning är det då inte.

Samtidigt har jag precis avslutat min svenskakurs. Igår skickade jag in min slutgiltiga version av uppsatsen och redan idag fick jag mitt betyg.... VG!!!! Hurra!!! Och jag som kände mig helt sänkt efter förra helgen. Där ser man...

Lite förändringar i texten blev det. Bland annat lyckades jag baka in Cecilia Wikströms motion om en litterär kanon i skolan som jag av en slump sprang på. Hon har lagt in en sådan motion varje år sedan 2006. Då skapade den debatt. De senaste har gått obemärkta förbi... Vi får se vad Riksdagen beslutar.

Så ikväll kanske jag firar med ett glas vin. För mer än ett får det knappast bli när jag skall köra till stallet i morgon förmiddag med sonen. Dags för ridning igen! Och sen är det kalas här på eftermiddagen, och dottern skall på kalas på badet mellan 16-18, och på söndag är det fotboll....osv.. osv...

1 kommentar:

Krister Fahlstedt sa...

GRATTIS, KUSIN!! Och du är absolut värd ett glas vin! KRAM.