torsdag 14 maj 2009

Solkatt

Vi har en solkatt hemma ikväll. Hon har sökt sol och värme, och därför lagt sig på golvvärmen i uterummet. Hon har nämligen varit sövd, och när hon håller på att vakna till så gillar hon att ligga varmt. Här har hon vinglat ut och däckat totalt igen.Med ojämna mellanrum måste vi åka till veterinären med kisse för att klippa tovor. Mannen klarar av att klippa det mesta på kvällarna när kisse sover i soffan, men tillslut blev tovorna för många och för nära skinnet. Då är det bara att åka till veterinären. Väl där frågade de om jag ville att de bara skulle klippa bort tovorna, eller om de skulle klippa all päls utom svans, huvud och tassar. När jag såg helt frågande ut så sa de att en del vill klippa så. Jag valde att bara klippa tovorna. Stackars kisse om hon skulle bli helt naken...När vi ändå hade henne sövd så passade vi även på att fixa lite tandvård på kisse.

Räkningen gick på 864 kr. Då hade jag fått 10% rabatt eftersom jag köpt ett rabatthäfte av Sudrets HC som ger rabatt lite överallt på Hemse. 864 kr, det är vad det kostar att fixa håret vid frissan, om man vill ha lite färg i det också. Kanske något för kisse nästa gång?

Inga kommentarer: