söndag 31 maj 2009

Valdags

Det är val om en vecka, ifall någon missat det. Val till Europaparlamentet. Mycket Marit Paulssen med bullar och kaffe har jag sett på TV. I övrigt inte mycket till valreklam eller argumentation inför valet. Det kan vara så att det varit på TV. Men jag ser inte så mycket TV på kvällstid.

Det viktigaste är att man går och röstar tycker jag. Sen brukar jag säga att det inte spelar så stor roll vem du röstar på, bara du gör det. Den som inte röstar har inte rätt att klaga heller, det är min åsikt. Röstar du, då kan du också ställa krav. Att göra som Aftonbladet, betala för att du går och röstar, är synnerligen osmakligt tycker jag.

Sen spelar det ju roll vem du röstar på. Så är det ju. Så därför rekommenderar jag att du röstar in en synnerligen kompetent person med ett humanistiskt perspektiv i Europaparlamentet.

Så gå nu och rösta! På nummer 15 på Centerpartiets lista.

Inga kommentarer: