lördag 31 oktober 2009

Hösten rullar in

Nu har hösten rullat in på allvar. Vi har en längre tid bara haft gråväder och det har regnat kopiösa mängder. Man har ständigt vandrat i gegga. Men denna vecka så har solen vågat sig fram några dagar. Ovant, men vackert att se den lysa. Orken har inte funnits när det gäller bloggandet. Det har varit, och är, fullt upp både på jobbet och på hemmaplan.

Förra helgen deltog äldsta dottern i sin första hopptävling i stallet där hon rider. En nervös mamma stod på läktaren och lyckades filma med sin mobil. När samtliga kört sin runda kunde dottern konstatera att hon kom femma! Det blev grön rosett och hennes första pris i en hästtävling. Hon fick blodad tand kan jag meddela.

På jobbet har jag kommit halvvägs med mina utvecklingssamtal. Det är en jobbig period med mycket extraarbete, samtidigt som det är så himla kul att få träffa föräldrarna till de ungdomar jag umgås med hela dagarna. Det är ett stort ansvar vi har som lärare, att ta hand om ungdomarna hela dagarna, och hjälpa dem att nå målen i kursplanerna.

Min kurs på högskolan, Skolverkets kurs mot mobbning - trakasserier och diskriminering har också fortsatt i veckan. I tisdags träffades vi och hade lika intressanta diskussioner som vanligt. Nu skall vi tills nästa gång ordna en presentation inför gruppen om ett "program" mot mobbning. Vår grupp skall jobba med Lions Quest. Så det är bara att suga tag i uppgiften.

Fast inte idag...

Inga kommentarer: