fredag 13 mars 2009

Ibland hinner man inte...

Denna vecka har jag inte hunnit blogga.
* Jag har rättat en hel flock med uppsatser från nationella provet i svenska
* Jag har suttit ting (är nämndeman) måndag och fredag, och vi skall fortsätta även nästa vecka...

Däremellan har jag haft medarbetarsamtal och lönesamtal. Självklart tycker jag att jag är värd mera lön! Eller hur!?

* Jag har pratat med kollegor som mår si och så.
* Jag har pratat med grannen som är trött.
* Jag har tänkt ringa kompisen och fråga hur hennes man mår.
* Jag har köpt reaböcker på nätet och hämtat dem på posten (Konsum). Just nu funderar jag på om jag vågar börja läsa "om jag kunde drömma". Jag är kroniskt rädd för vampyrer, men som svensklärare bör jag ju läsa det eleverna läser - så här ligger den och väntar... Jag köpte även stora boken om mumin. Den är nog vänligare på kvällen (även om hemulen kan vara lite läskig).
* Jag har varit i stallet och kollat när dottern galopperat.....

Så bloggandet har fått stå tillbaka. Återkommer i helgen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag är rädd för MORRAN!
Ha en trevlig helg!