lördag 7 mars 2009

Ingen sömn här inte

Efter en mycket trivsam, och alldeles för sen afton i glada vänners lag så bör man väl kunna sova ut ordentligt när man får chansen. Men icke. Jag vaknade kl.5. Och klockan 6. Och klockan 7... 07.20 så gick jag upp och åt frukost, sedan vilade jag lite på soffan framför tv:n innan jag hämtade barnen hos mormor. Det blev precis som jag befarade i går.

Idag på dagen har vi deltagit i LRF:s klöverkamp. Det var kul. Både praktiska och teoretiska frågor. Det var vissa saker som bara både män och kvinnor skulle göra (som att köra traktor), och vissa saker män skulle göra (som att laga mat åt alla). Det var ungdomsfrågor och det var barnfrågor. Mina barn deltog med liv och lust i att rita vad man kan se på en "öppen gård". Det blev hästar, katter och höns. Sedan skulle de göra ett av djuren i snö. Nu finns det ju begränsat av just den varan, men en snöhäst blev det till slut.

Återstår nervös inväntan på resultatet. Vi googlade en massa frågor, men trots tillgång till nätet så var en del information svår att hitta. Den största slutsatsen vi drog av allt sökande var att Studieförbundet Vuxenskolan är i STORT behov av en ny hemsida. Se själv... Tråkig information, otillgänglig och svårnavigerad. Skärpning!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vuxenskolans hemsida ser ungefär ut som kommunens - lika tråkig.