fredag 6 mars 2009

Middag för två


Ikväll blir det middag för två.

Det blir smörstekt biff som är lite lagom kryddad med bland annat svartpeppar. En god brun sås som är gjord av stekskyn från gårdagens stek, lite uppstekt potatis och en grönsallad.

Att middagen bara är för två beror på att ligan sover hos mormor i natt. Efter det att mannen och jag ätit skall vi cykla upp till bygdegården för att delta på bygdegårdsföreningens pubafton.

Det var länge sedan vi hade barnvakt och det skall bli skönt med lite vuxentid. Det skall också bli skönt med sovmorgon i morgonbitt. Om jag nu kan sova... Av någon konstig anledning så kan jag aldrig sova när jag väl får chansen. Då saknar jag de små liven, och huset blir så konstigt tyst...

I morgon på dagen är det dags för LRF:s klöverkamp som går av stapeln i bygdegården. Då skall vi i Levide-Gerum LRF-avdelning äntligen ge Fardhem-Linde-Lojsta pisk... Hoppas jag!

Inga kommentarer: