tisdag 24 mars 2009

Var kom snön från?

Idag skulle vi åka med eleverna i 8:an till Visby. Resan skulle ske med buss för eleverna och en av oss lärare. Jag skulle ta min bil efter, ifall någon elev missade bussen, plus att jag tänkte vara kvar en timme i Visby efter det att bussen åkt tillbaka söderut.

Blåsigt och kallt var det i morse, så jag klädde på mig ordentligt, men någon större oro för vädret i övrigt fanns inte. 8.30 vinkade jag av bussen som for mot Visby och gav mig själv av i bilen. De första milen gick bra, sen var det som att köra in i en vägg. En vägg av snö! Bitvis såg jag inte något alls framför mig. Jag hade stundtals ingen aning var vägen var! Det var det värsta jag varit med om att köra i.
Jag sniglade mig fram till Visby och påbörjade en orolig väntan på bussen. 15 minuter försent kom bussen in. Den hade behövt stanna 4 gånger för att göra rent vindrutan....
Första fotot är taget straxt utanför Söderport kl.9.50, men det syns väl?!Sen vidtog en blåsig och snöig dag i Visby med besök på ungdomsmottagningen och dess fantastiska personal, lunch på Solberga och avslutningsvis studiebesök på Gotlands Tidningar.
Glada och positiva elever skickades sedan hem med bussen kl.14 (som då börjat gå igen eftersom det slutat snöa...) Foto två är taget vid lunchtid på Östercentrum.
Och så hör man på p3 att de har sol på fastlandet...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars er, tur vi har så bra elever. Själv var man hemma vid den öppna spisen och mysade med Adrian. Hoppas ni har det bra på skolan denna vecka.

Anonym sa...

Tur att ni alla kom hem oskadda! Gissar att den här utflykten är något eleverna kommer att minnas från sin högstadietid. Konstigt att jobbiga saker kan bli fina minnen. Och fina bilder!
Ha en skön helg och krama alla dina barn!
Mien

Anna Andersson sa...

Visst är det tur att vi har så mysiga elever! Öppen spis och bebismys låter gott! Pussa den lille från mig!

Jo, kanske blir det en utflykt de aldrig glömmer...men kul hade vi som sagt ändå! Jösses vad vi såg ut!
/Anna