fredag 2 april 2010

Studs igen

Nu är studsmattan uppmonterad igen. Jag tog ner den en väldigt blåsig helg i höstas, och nu var det äntligen dags att sätta upp den igen. Barnen har längtat. Det var en dyr investering, men nu är den inne på tredje säsongen.
Att ha skyddsnät var självklart, annars hade vi blivit tvungna att stå och passa hoppningen hela tiden. Det var aldrig ett alternativ.
Lyckliga barn premiärhoppade i det härliga vårvädret som vi haft idag.
Jag har till och med fått lite planteringsinspiration. Det där med att påta i rabatter och fixa och dona är inte riktigt min grej. Jag gillar perenner. De sköter sig ganska bra själva. Men i morgon kommer penséerna i krukorna, och jag skall ta ett tag i rabatten för att få undan det av förra årets växtlighet som står vissnat kvar.

Det är härligt att äntligen all snö är borta!

Inga kommentarer: