fredag 15 augusti 2008

Tvära kast

De senaste dagarna har det varit tvära kast och snabba beslut på jobbfronten. Min ursprungliga plan har varit att gå och glassa här hemma hela hösten och mysa med yngsta dottern på deltid. På andra halvan av min tid skulle jag skola in på dagis och plugga.

Nu dök det upp andra alternativ. Helt plötsligt fick vår rektor tjänst på annan skola. Vår biträdande rektor blev tillförordnad och det behövdes en ny biträdande. Det jobbet gick till en kille som har haft hand om intensivkurser för elever, så då blev hans post ledig. Och den blev jag erbjuden...

Så att få chansen att jobba i intensivkurser med svenska och engelska med elever i små grupper mellan kl.8.30 - 11 varje dag ville jag inte låta gå till spillo. Under villkoret att jag får fortsätta med det efter jul så har jag helt plötsligt tackat ja till att börja jobba! Ungefär 50%! Redan den 1:a september!

Tvära kast! Så nu måste jag lösa yngsta dotterns omsorg innan jag skolar in på dagis. Men det skall nog gå bra. Mormor har lovat ställa upp. Sen tror jag nog farmor vill rå om henne lite också. Och att jobba mellan 7.30 till 11 på dagarna är ju ganska lagom - eller hur?

1 kommentar:

Anonym sa...

Det kommer att bli toppen! Lycka till med jobbet!
Mien