torsdag 17 april 2008

Han måste ha gjort mer

Följer med fasa Anders Eklunds framfart på Sveriges vägar, och på nätet. Som media rapporterat så har det kommit in fler anmälningar mot honom från kvinnor i olika åldrar sedan namn och bild publicerats. Jag är inte förvånad, och jag tror det kommer att komma fram många fler brott som han är skyldig till, och kan bindas till.

Om han mördade Pernilla 1999 och Engla 2008. Är det då sannolikt att han haft ett uppehåll i sitt gärningsmannaskap mellan 1999 och 2006 (då han dömdes för våldtäkt) och sen fram till nyss då han tog Englas liv? Knappast.

Jag tror han har mer i bagaget, men han kommer inte att erkänna något han inte är överbevisad om, det är ju bara det han erkänt hittills. Det är bra att polisen äntligen fått fokus på honom och att man nu jämför med olösta fall som man tror passar profilen.

Bland de nya anmälningarna mot honom finns en där han försökte dra in en 14-årig flicka från Skåne i sin lastbil. En flicka som han träffat på Lunarstorm där han utgett sig för att vara 22 år.

Ni som följt mina tidigare inlägg om gromning vet min åsikt om detta. Har ni mailat en riksdagsledamot ännu? Låt Sverige följa Storbrittannien i lagstiftningen och förbjuda gromning! NU!

Inga kommentarer: