tisdag 8 april 2008

Vad hände?

Varmt och skönt igår, men idag...!? Nordostlig vind och regn som piskar i ansiktet. Det är väl det här som kallas april antar jag.

Har varit och hämtat ut penicillin till kisse. Hon var vid tandläkaren igår. Dvs. gjorde ett besök hos veterinären. De sövde henne och tog bort tandsten. Inte undra på att hon luktat skunk i munnen. Mer än vanligt för en kisse alltså...

Som en konsekvens av hennes dåliga tänder fick hon också medicin. Och den har jag alltså hämtat ut idag och med visst milt våld lyckades jag ge henne första dosen. Jag rullade in henne i en filt och satte mig på henne. Jag tror jag lyckades få in åtminstone en del av de 1 ml som hon skall ha i var je dos. Gissa om jag ser fram emot att ge henne det här 2 gånger om dagen i 10 dagar... NOT!

Inga kommentarer: