torsdag 10 april 2008

Sveriges vackrast belägna sjukhus

Idag har vi besökt Sveriges vackrast belägna sjukhus - det i Visby. Det vågar jag nästa säga, även om jag inte besökt så många andra. Och visst tror jag att det spelar roll, vilken utsikt man har när man är sjuk. Det skadar inte i alla fall, att få se havet rulla in, när man är ö-bo.

Nu är vi inte speciellt sjuka just nu, utan yngsta dottern skulle in och kolla synen. Jag har brytningsfel och vi har noterat viss skelögdhet hos henne, så idag var hon kallad för kontroll. I dotterns ögon droppades det pupillvidgande droppar, så hon är fortfarande lite känslig för ljus och kan se lite suddigt. Men det hela avlöpte väl och det verkar inte vara oroande mycket skelning för hennes del. Ny kontroll anmodas om ca.6 månader. Jag unnar dottern att få slippa allt pyssel med lappar för ögon, operationer och glasögon som jag själv varit och är utsatt för.

För min egen del skall jag åter igen nu till våren försöka hitta linser som passar mina ögon. De jag haft har hittills varit nästan bra, men bara nästan. Lite suddigt på ena ögat.. finns det månne några som passar mig i år..?

Inga kommentarer: