söndag 2 november 2008

Barn i behov av särskilt stöd

Barn i behov av särskilt stöd har laglig rätt till det om man läser skollagen. På dotterns skola fanns en liten samundervisningsgrupp med barn i behov, som fungerade bra. Den tog man bort nu i höst. Det fanns inte behov hette det.

Nu när halva terminen gått så har man startat upp denna grupp igen. Det fanns visst behov i alla fall. Det är några elever, 3 tror jag, som går i den nu och i alla fall en av föräldrarna är väldigt nöjd och upplever att barnet har blivit lugnare och mår bra.

Jag har inte riktigt koll på alla som jobbar i den här gruppen, men hon som är fritidspedagog och jobbar med de här barnen är varslad. Så nu när man fått en grupp som fungerar, och barn som mår bra. Då skall man ta bort en vuxen som har blivit en trygghet! Är det smart? Jag hoppas att jag har fått fel information, men jag tror inte det.

En av mina kompisar är så upprörd så det ryker ur hennes öron. Hon ger sig ALDRIG säger hon. Om det behövs tänker hon dra in all tänkbar uppmärksamhet såsom lokaltidningarna, Expressen, Aftonbladet, Uppdrag Granskning osv.

Och jag kan lova er, hon menar allvar!

Inga kommentarer: