lördag 8 november 2008

Retur till Stockholm

Efter en dag med genomgång av källkritik, litteraturhänvisningar och källförteckningar. Blandat med söktips på diverse biblioteksarkiv så är jag nu i mörkret på väg tillbaka till Stockholm för att tillbringa kvällen i trevliga vänners sällskap. Och nej, jag har ingen pallad frukt i väskan. Ibland är det bra att lägga den i väskan för att ha till senare under resan. Då kan man sitta och softa på sin plats i tåget i lugn och ro...

Det jag skall göra nu på tillbakavägen är att söka igenom de olika arkiv och databaser som vi fick tips om i jakt på information till min kommande uppsats. Spännande men också lite läskigt. Är jag på rätt väg?? (Med uppsatsen alltså... tåget är på rätt väg, det vet jag ;) )

Jag har också pratat med de tappra själar som hemma har hand om mina underbara barn. Utan dem hade jag inte kunnat åka. Jag får belöna dem i morgon.

Inga kommentarer: