tisdag 18 november 2008

Protesterna rullar på

Protesterna mot neddragningarna i skolan rullar på. Idag ringde Radio Gotland och ville komma ut till skolan för att intervjua mig och grannen om skrivelsen till kommunen. Imorse när vi slog upp lokaltidningen så står det att barn- och utbildningsnämnden bestämt att det skall sparas in 35miljoner nästa år. Hur är inte specificerat ännu, men att det drabbar alla är givet.

Vi fattar att det måste sparas, men inte hur mycket som helst och till vilket pris som helst. Kl.16 sänds inslaget i Radio Gotland. Det går att lyssna från webben via länken om du vill.

1 kommentar:

Anonym sa...

Å jag som nästan aldrig har radion på lyckades få höra dig igår! Bra kämpat! Men, jag tror fortfarande att resurserna är färre på Högby än på andra skolor. Jag brukar beordra fram skolkatalogen när jag är hemma hos folk som bor i annat skolområde. Och, ja, det är alltid TVÅ vuxna i varje klass. Det är konstigt. Och nu ska det sparas 36 miljoner också...