lördag 8 november 2008

Rapport från en rymling

Nu har jag rymt. Hittills har resan gått bra och för närvarande befinner jag mig i en 1:a klassvagn straxt söder om Södertälje. Så här dags på morgonen är det lugnt och skönt. Tyst och stilla även på tåget. Efter diverse tips från de vana resenärerna som jag övernattat hos så har jag försett mig med både internetuppkoppling (gratis i 1:a klass...) och kaffe (också gratis). En frukt ligger i väskan och väntar till senare (även den gratis).

Jag har också blivit försäkrad om att bytet i Alvesta inte skall vara så komplicerat, så förhoppningsvis är jag i Växjö runt 10-snåret. Återstår då att se om min taxibeställning över nätet kommit fram, eller om jag måste ringa den lokala taxin... men det är småbekymmer.

1 kommentar:

Krister Fahlstedt sa...

Kära kusin,

Vi vana resenärer tipsade om gratis kaffe och morgontidning - och vi nämnde fruktkorgen i förbifarten. Vitaminer är bra...

Men vi sa ÄT frukten. Vi sa inget om att, likt pensionärer på bussresa, stoppa väskan full...

Skärpning! Med pallad SJ-frukt i väskan kommer du inte över tröskeln ikväll!

Kram, och kör försiktigt!

Krister & Daniel