torsdag 2 april 2009

Jag fick ett mail

Jag fick ett mail idag. Det var från en kille som läst mitt inlägg om "mer pärk för pengarna" som jag skrev i somras.

Han bor i Stockholm, och skrev så här:
Hej! Snälla hjälp mej att komma i kontakt med folk som har med Pärk att göra. Vi spelar ett liknande spel här i stockholm, som inte är svenskt utan kommer från Baskien i norra spanien. Vi skulle vara mycket glada att utveckla vår sport tillsammans med pärken eftersom dom historiskt sett har samma ursprung, och det gör oss mycket stolta att få veta att det faktiskt finns en svensk version av detta spel.

Då kände jag att det inte var en slump att det mailet hamnat i min brevlåda. Det var meningen! Min lillebror spelar också pärk. Och har pluggat i Baskien. Han bor och jobbar just nu i Peru där han även bildat familj. Så jag fick ta i brorsan via chatten på Skype, och visst var han villig att ta kontakt med killen!

Senare idag fick jag följande respons från killen från Stockholm:
Oj.. vilka massa sammanträffanden!Jättekul!Vi har ett jätteprojekt på gång här i stockholm för att få igång baskisk pelota, och som jag skrev så är pelota och pärk ju i princip systersporter, så jag blev så glatt överraskad nar jag hörde talas om pärk för första gången idag.Det här går nog att spinna vidare på på en massa sätt :)

Hur häftigt är inte det här!? Heja internet och internationaliseringen!

Inga kommentarer: