söndag 26 april 2009

Konfirmation

Idag har det varit konfirmation här på Knutstorp. 4 kusiner har konfirmerats och firats samtidigt. I strålande försommarväder. Äldsta dottern var med i kyrkan men jag och de två yngsta stannade i huset och förberedde inför festligheterna som följde. Eller rättare sagt, yngsta dottern sov, sonen spelade tv-spel och jag försökte hjälpa till i den mån jag kunde...

På konfirmationen följde en trevlig buffé med tillhörande gott sällskap. Själv kommer jag att vara social och umgås om ungefär 2 år när yngsta dottern reder sig själv lite mera. Det blev inte så mycket konversation vid bordet om man så säger. "Jag vill inte mera" är yngsta dotterns nya favorituttryck. Sen vill hon ut och åka rutschkana, eller cykla, eller kasta boll till hunden (som hon inte längre är rädd för!).

På det hela taget en härlig dag i fantastiskt väder. Och ikväll när vi skulle titta på konfirmandens presenter så fick vi göra det själva. Objektet i fråga hade slocknat - helt utmattad.

Inga kommentarer: