torsdag 29 maj 2008

En sån där dag

Ibland har man en sån där dag, du vet. Allt bara knasar till sig.

Det började i natt med att äldsta dottern drömde mardrömmar och väckte mig. Jag har lärt henne att väcka mig och berätta om drömmen, för då försvinner den. Men hur kul är det att bli väckt kl.04.30, när man precis somnat efter att ha ammat yngsta dottern en skvätt - så att hon skall somna om...

Sen ägnade jag hela förmiddagen åt att försöka montera barnens nya studsmatta. Ja, vi har fallit för trycket och köpt en - med säkerhetsnät. Jag var noga med att räkna var fjädrarna skulle sitta, men lik förbaskat så blev det snett. Efter att ha räknat om två gånger så upptäckte jag att jag räknat fel, och fick försöka lossa dessa fjädrar. Det var inte lätt. Och ont gjorde det! Jag är helt öm i händerna ikväll. Men studsmattan är monterad och inhoppad. Mäkta populär.

Sen skulle jag laga kvällsmat och slog huvudet i en skåplucka. Jag blev arg och smällde igen luckan. Då gick en glasskål sönder och splittrades inuti skåpet där alla glas och tallrikar står. Jag fick torka ur skåpet och diska all porslin....

Trött och sur fortsatte jag med matlagningen och lyckades då klämma tummen i skåpet under diskbänken. AJ!

Så nu ikväll efter mötet kom jag på att jag skulle fråga en av lärarna om nyckel till skolan där vi skall ha föräldramöte på nationaldagen. Hon tittar lite frågande på mig, och undrar vilken klass det gäller. Jag svarar f-2, och då säger hon leende att då är ju hon också med. OOps! Det visste jag ju... om det varit en normal dag.

God natt!

Inga kommentarer: