tisdag 27 maj 2008

Rektorsmöte

Vaknar till en ny solig dag. Idag har jag och en kompis inbokat möte med rektorn för den kommunala skola som våra barn är placerade på i höst. Nu har ju hela tavlan målats om, så det känns lite konstigt att prata om stora klasser och lite personal. Vi har ju ingen aning om hur det blir i höst nu. Men vi skall dit i alla fall. Det skulle vara bra med tydligare besked om bland annat hur de tänkt med bussarna, och hur många barn det får vara i en klass - innan det blir två klasser.

Kompisens äldste son skall börja 6:an, och det kommer han att göra på den kommunala skolan. Hennes yngste son börjar 4:an, och det är väl frågan var han hamnar. Bästa kompisen bor på Hemse... Vad gör de andra kompisarna? Hur blir det i Fardhem? Fritids i Fardhem stänger 13 juni, äldsta dottern skall vara på fritids veckan efter midsommar när jag jobbar med sommarskola. Var skall hon vara då? Frågorna är många, men på torsdag räknar vi med att få svar på dem i bygdegården!

För övrigt vill jag säga att jag tror på konceptet friskolor. Jag tror det är vitaliserande för den kommunala verksamheten. Jag tror också att Athene är en bra skola. Men jag vill höra vad de kan ge oss innan vi bestämmer oss. Och ja, jag tycker det är lite sent på terminen, barnen har ju redan haft många lyckade träffar med de "nya" klasskompisarna. Här har personalen varit fantastisk!

To be continued...

Inga kommentarer: