torsdag 29 maj 2008

Frågetecken kvarstår

Nyss hemkommen från mötet om friskolan känner jag inte mig så mycket klokare än innan. Jag tror på konceptet friskola. Jag tror och vet att Atheneskolan är en jättebra skola... men...

Det är så otroligt mycket som är oklart inför hösten.
* Vi vet inte om det blir skolskjuts
* Vi vet inget om slöjd, idrott, hemkunskap
* Personal, skolhälsovård m.m är helt ok och på gång.

OM det inte blir ca.40 elever så startar kanske inte skolan. Så vad händer om vi anmäler äldsta dottern, men sen blir det inte skola där i höst? Skall vi ha en tjej som bryter ihop då igen? Skolskjuts är ett måste. Utan det funkar det inte här på landet.

Det var LITE för många frågetecken för min smak....

Sen skall dottern gå på fritids i sommar på Hemse, för det öppnar ju inget i Fardhem förrän..? Nu skall vi ha ett föräldramöte i f-2:an på nationaldagen och dryfta våra tankar lite med varandra. Inte för att vi blir så mycket klokare, men trevligt skall det bli.

Inga kommentarer: