torsdag 8 maj 2008

Värsta husmorsarbetet

Har inte bloggat på ett tag. Det har varit alldeles för fint väder för att häcka inne framför datorn. Sen har jag ju haft lite annat att göra också. Dottern har haft fotbollsträningar, sonen har lekt med kompisar - alltså en hel del skjutsande. För övrigt bör man väl försöka se över det här med bilkörningen när bensinen kostar 13 kr/litern. Men vad skall man dra in på? Skall inte sonen få leka med kompisen som bor 1 mil bort? Skall dottern inte få träna fotboll? Knepigt...

Sen har jag pressat ner en gris i frysboxen. Ja, i delar så klart... Men det var lite pyssel, att skära, packa och mala. Det tar sin tid. Gott skall det bli, att grilla i sommar. För övrigt skall vi nog grilla redan i morgonkväll - igen. Grisen delar för övrigt plats i frysen med de 100 ströbullar som jag bakade igår. Duktigt va?! Barnen älskar nybakade bullar. En bra-att-ha-sak i frysen.

Jag har också haft deadline på min svenskakurs. I söndags lämnade vi in senaste gruppuppgiften, och idag fick vi respons. Snabba puckar från läraren. Bra. På onsdag nästa vecka har vi nästa deadline... Det är mycket att läsa just nu!

Sist men inte minst så har jag varit mycket ute. Fantastiskt väder! Idag på förmiddagen har trädgårdsmöbeln fått en rejäl inoljning, så nu håller den ett tag till.

Inga kommentarer: