lördag 24 maj 2008

Fantastiska ungdomar

I går hade jag en jättetrevlig dag med fantastiska ungdomar! Jag var i Sandviken på östra Gotland med de 9:or som nu slutar, och som jag var studiehandledare för innan jag gick på barnledighet. Vi hade en härlig dag i solen med lagom med aktiviteter. Yngsta dottern var med och jobbade på att charma de flesta.

Det var en dag att minnas. En dag för avstamp inför framtiden. När dessa elever började sjuan åkte vi ut till nämnda Sandviken och övernattade. Detta för att jobba ihop dem som grupp och för att lära känna varandra. Efter tre år avslutar de nu på samma vis, och likt de flesta ungdomar nu i slutet av maj är de fulla av tillförsikt inför framtiden. De flesta har kommit in på sina gymnasieval. Några skall till fastlandet. Några har kommit in på riktigt avancerade utbildningar med riksintag. Några skall till stan på kommunens gymnasium. Några skall till frigymnasium.

Vad de än väljer så är jag säker på att de kommer att lyckas i livet! Så trevliga som de är!! Och, ja, jag är partisk.

So what!

Inga kommentarer: