onsdag 14 maj 2008

Jobbplanering

Fast jag ännu är mammaledig så har jobbplaneringen börjat. Nu är det ju inte så att jag skall börja jobba riktigt ännu. Med lärarlyft och föräldraledighet så är det inte förrän i januari det drar igång på allvar. Men jag vill gärna ha ett finger med i spelet när det gäller planeringen för nästa läsår, så därför har jag varit på jobbet idag.

Det är en indelning i nya arbetslag på gång. Vi blir tre istället för fyra arbetslag på skolan i höst. Mitt arbetslag splittras och sprids ut på övriga, nya arbetslagsledare är utsedda. Nya klasser kommer och en del gamla. Somliga går på föräldraledighet och andra kommer tillbaka. Precis som vilken annan arbetsplats som helst alltså.

Så nu vet jag, att jag förmodligen bara kommer att ha svenska på mitt schema. I fyra klasser, i tre årskurser. Sen blir det nog lite SET också (Social och Emotionell Träning) och antagligen sven (svenska och engelska för de som inte läser spanska/franska/tyska). Helt ok tycker jag det verkar. Sen får jag ett gäng mysiga tonåringar som studiehandledarelever också. Kul!

Lite knäpp tror folk att man är - när man säger att man gillar att jobba med tonåringar. Men det kan jag bjuda på.

Inga kommentarer: