söndag 30 mars 2008

Ödesvecka

Det är en ödesvecka jag har framför mig, veckan som kommer.

På onsdag, den 2 april, har jag deadline för min examinationsuppgift på min svenskakurs. Den är väl inte hela världen. Jag har skrivit klart den för 2 veckor sedan och den har fått ligga och "gotta till sig" i min dator. Jag tar fram den då och då och redigerar den, och den känns ganska ok.

På onsdag har också Donnergymnasiet bolagsstämma. Då bestäms det om de även skall satsa på inriktningen grundskolor. OM de bestämmer sig för det, så startar min dotter i deras friskola i Fardhem i höst. OM det inte blir 2/3 majoritet för att köra även grundskola så läggs min dotters skola ner slutgiltigt nu till sommaren, och hon börjar en ny skola i höst. Vi har tänkt att det skall bli skolan i det närmaste samhället då, och den är också bra. De håller på att renovera den för fullt nu. Men hur som helst så blir det nya kompisar, kanske inte alla i klassen kommer samma skola osv. Vi föräldrar har sagt att vi skall ha ett föräldramöte när beslutet kommit, så vi får prata vi vuxna om saken.

På torsdag, 3 april, får jag och min chef besked om jag av kommunen beviljats lärarlyftet - som jag sökt för andra gången nu. Jag blev inte beviljad det förra gången jag sökte så jag har inga stora förhoppningar nu, men det skall hur som helst bli skönt att få veta. Gotlands kommun är en av de kommuner som tydligen utnyttjar det stundtals kritiserade lärarlyftet till max, eftersom lärare blivit nekade platser eftersom kvoten varit fylld. Man kunde ju lite egoistiskt önska att de kommuner som inte utnyttjat sina platser kunde skänka dem till såna som behövde... Till mig tex.... ;)

På torsdag skall jag också åka med båten på kvällen för att på fredag och lördag ha träff med min kurs i Växjö. Håll tummarna för bra väglag och INGEN blåst!!

Inga kommentarer: